close

今天要介紹的歌手是 曾經參加過芬蘭好聲音的 ALMA

下載

ALMA 本名是 Alma-Sofia Miettinen 他在芬蘭好聲音參加過五次,差最後一步就可以晉級4強!

雖然最後沒有晉級,但是有實力的歌手是不會被埋沒的

先推出首張單曲"karma" 後來又和德國鮮肉tropical house DJ Felix Jaehn 一起合作"Bonfire"

知名度漸漸打開

Felix Jaehn 也就是創作那首 "A'int Nobody" 的德國小鮮肉天才DJ

下載 (1)

 

 

現在就來介紹這首 我覺得是ALMA到目前為止我絕我最喜歡的一首歌!

不管是爆發力,唱腔還有力度 我覺得都掌握得很好!

尤其是主歌旋律一開始,輕快的節奏讓人不喜歡都難

 

Chasing highs

這首歌在芬蘭也曾經高居前十名

 

雷爾斯 不專業的翻譯 :)

 


Chasing Highs 

尋找樂子

2 AM, I'm fading in the dark

清晨兩點,我漸漸失去在黑暗中
Like floating in the ocean

就像漂浮在海中
People need the poison

人們需要一些藥(來助興)

 


3 AM, you just touched my hand

凌晨三點,你碰到我的手
And made me lose my focus

這使我開始失去意識
I almost didn't notice
我幾乎沒有注意到
And I better know what to do

我現在最好知道要怎麼做
Who's gonna be the first one to move?

是你還是我要先主動?
I wanna get closer to you

我想要更靠近你一點
(I wanna get closer to you)

我想要更靠近你一點
And I better know what to do

我現在最好知道要怎麼做
Who's gonna be the first one to move?

是你還是我要先主動?

I wanna get closer to you

我想更靠近你一點

 


I was chasing highs

我在尋找樂子
Then I found you

然後我在人群中看到你
We're doing it in slow motion

我們開始慢動作
We're doing it in slow motion

我們開始慢動作
I was chasing highs

我在找尋樂子
Then I found you

然後我在人群中看到你
You are getting closer in slow motion
你用慢動作靠近我
I'm chasing hi-hi-hi-highs

我在尋找最高最高的樂子
I'm chasing hi-hi-hi-hi-highs

我在尋找最高最高的樂子
I'm chasing hi-hi-hi-highs

我在尋找最高最高的樂子
You are getting closer in slow motion

你用慢動作靠近我

 


4 AM, almost touching you

凌晨四點,幾乎可以碰觸到你了
Drowning at the noises

我們淹沒在吵雜聲中
In between the voices

在各種聲音之中
5 AM, there is something more

凌晨五點,有些新的東西出現了
I caught the luck you gave me

我抓到你拋給我的小幸運
phases going hazy

我開始意識模糊了


And I better know what to do

我最好現在知道要怎麼做
Who's gonna be the first one to move?

誰要先出擊?
I wanna get closer to you

我想要更靠近你一些
(I wanna get closer to you)

(我想要更靠近你一些)
And I better know what to do

然後我最好知道要做什麼
Who's gonna be the first one to move?

誰要主動出擊?
I wanna get closer to you

我想要更靠近你一些

 


I was chasing highs

我在尋找樂子
Then I found you

然後我在人群中找到你
We're doing it in slow motion

我們開始慢動作行動
We're doing it in slow motion

我們開始慢動作行動
I was chasing highs

我在尋找樂子
Then I found you

然後我找到你
You are getting closer in slow motion
你用慢動作靠近我
I'm chasing hi-hi-hi-highs

我在尋找最高最高的樂子
I'm chasing hi-hi-hi-hi-highs

我在尋找最高最高的樂子
I'm chasing hi-hi-hi-highs

我在尋找最高最高的樂子
You are getting closer in slow motion

你用慢動作靠近我

 


I stopped counting the hours

我停止計算時間
Space between us getting smaller and smaller

我們兩個之間的距離越來越近
I'm losing my powers

我漸漸地失去動力了
I'm falling higher and higher with you
我漸漸的跟你一起陷落到樂子中

 


I was chasing highs

我在尋找樂子
Till I found you

直到我遇到你
We're doing it in slow motion

我們慢慢的行動
We're doing it in slow motion

我們慢慢的行動
I was chasing highs

我在尋找樂子
Till I found you

然後我遇到你
You are getting closer in slow motion

你用慢動作靠近我
I'm chasing hi-hi-hi-highs (ooh yeah, ooh yeah)

我在尋找最高最高的樂子
I'm chasing hi-hi-hi-hi-highs (I'm chasing, I'm chasing)

我在尋找最高最高的樂子
I'm chasing hi-hi-hi-highs (ooh yeah, ooh yeah)

我在尋找最高的樂子
You are getting closer in slow motion

你用慢動作慢慢靠近我

arrow
arrow

    Bon Rios 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()